Українська асоціація адміністраторів пенсійних фондів, членом якої є Всеукраїнський адміністратор пенсійних фондів, надала Верховній Раді України узагальнені свої пропозиції до проекту ЗАКОНУ УКРАЇНИ  про внесення змін до Податкового  кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві, зареєстрованого у Верховній Раді України 30 серпня 2019 року за №1210.

     Ці пропозиції мають на меті усунути перешкоди для розвитку приватних пенсійних накопичень громадян, створені неузгодженістю податкового та спеціального законодавства, технічними недоліками та ускладненими для людей адміністративними податковими процедурами, зокрема:

  1. Виправити штучно створену колізію між нормами Податкового кодексу та Закону України «Про недержавне пенсійне забезпечення», чітко визначивши в Податковому кодексі, що недержавні пенсійні фонди (далі - НПФ) є неприбутковими установами відповідно до профільного законодавства. Це забезпечить захист пенсійних накопичень людей в тих НПФ, які органи ДФС виключили з Реєстру неприбуткових організацій. В таких фондах наразі пенсійні накопичення не захищені від зловживань нормами профільного законодавства з недержавного пенсійного забезпечення, оскільки в Законі України «Про недержавне пенсійне забезпечення» НПФ за визначенням є непідприємницьким товариством, а отже, всі вимоги до діяльності НПФ, в тому числі щодо організації захисту пенсійних накопичень, можуть не розповсюджуватись на фонди, які не входять до реєстру неприбуткових установ.
  2. Гармонізувати оподаткування пенсійних виплат з усіх рівнів пенсійної системи України, аби пенсії з усіх рівнів оподатковувались за єдиними принципами.
  3. Технічно реформувати механізм звільнення від оподаткування пенсійних внесків фізичних осіб до недержавних пенсійних фондів, аби спростити його адміністрування і цим сприяти розвитку індивідуальних пенсійних накопичень.
  4. Прибрати дискримінацію фізичних осіб-підприємців в сфері недержавного пенсійного забезпечення та надати їм можливість приймати участь у добровільної системі недержавного пенсійного забезпечення та сплачувати пенсійні внески на свою користь та/або на користь найманих працівників на однакових з іншими вкладниками умовах.
  5. Внести уточнення в статті Податкового кодексу, які визначають, що діяльність з недержавного пенсійного забезпечення не є об’єктом оподаткування ПДВ, гармонізувавши їх із визначеннями з Закону України про «Недержавне пенсійне забезпечення». Це забезпечить захист пенсійних накопичень людей від зменшення через «широке творче» тлумачення норм Податкового кодексу. Адже зараз на практиці при відсутності чітких формулювань в Податковому кодексі, які саме операції входять до поняття «діяльність з недержавного пенсійного забезпечення», а відтак не є об’єктом оподаткування ПДВ, працівники органів ДФС обкладають податком на додану вартість частину інвестицій пенсійних накопичень людей, які здійснюються НПФами згідно законодавства (наприклад, у нерухомість).
  6. Інші невідповідності та неузгодженості.
04119, Україна, м. Київ,
вул. Білоруська, буд. 23,
літера "А"
Зателефонуйте нам:
0-800-501-925