Недержавний пенсійний фонд створюється та діє на підставі Закону України «Про недержавне пенсійне забезпечення». Закон встановлює чіткі вимоги до засновників та Ради НПФ, до обслуговуючих компаній та структури активів фонду, умов пенсійного контракту та випадків проведення пенсійних виплат тощо. Свого часу український закон «Про недержавне пенсійне забезпечення» був визнаний найкращим законом у сфері пенсійного накопичення у Європі. Дехто вважав, що закон «драконівський» тому, що жорстко регламентує діяльність суб’єктів недержавного пенсійного забезпечення. Але саме законність діяльності НПФ забезпечує збереження пенсійних коштів людей у часі! 2. Неприбутковість недержавного пенсійного фонду Законом України «Про недержавне пенсійне забезпечення» встановлений неприбутковий статус недержавного пенсійного фонду. Це означає, що ані засновники НПФ, ані Рада НПФ не отримують прибуток від діяльності такого фонду. Все, що заробляє НПФ, належить учасникам – майбутнім пенсіонерам. Для засновників НПФ створення фонду – це виключено соціальна місія та соціальна відповідальність. 3. Прозорість діяльності Для довгострокового накопичення дуже важливий контроль накопичень з боку учасника НПФ. Для цього адміністратори НПФ створюють сервіси для учасників (Персональний кабінет), в якому людина може побачити ,як змінюються її накопичення у часі. Чим більше інформації про діяльність НПФ у відкритих джерелах, чим більше можливостей для контролю накопичень з боку учасників, тим надійніше такий НПФ для довгострокового накопичення. За словами Голови Ради Української асоціації адміністраторів пенсійних фондів Олени Сотскової: «Для того, щоб діяльність недержавних пенсійних фондів та їх надійність були очевидними та зрозумілими, щоб все більше людей здійснювали пенсійні накопичення, інформація про НПФ має бути систематизованою, зрозумілою, відкритою та доступною (в тому числі в одному, спеціально призначеному для цього місці, не змішуючись с іншою інформацією). А державний регулятор має проводити аналіз звітності НПФ, систематизувати її та контролювати оприлюднення. Адміністратори НПФ повинні нести відповідальність за не оприлюднення або некоректне оприлюднення даних про діяльність НПФ». Джерело за посиланням
4. Професійність обслуговуючих компаній Недержавний пенсійний фонд – це фактично не одна установа, а чотири: сам фонд, адміністратор, компанія з управління активами та банк-зберігач. Вони зобов’язані законодавством мати ліцензію на здійснення відповідного виду діяльності та відповідати певним вимогам, контролювати один одного в процесі роботи з пенсійними накопиченнями в щоденному режимі – куди направляються кошти, як оцінюється вартість активів тощо. Кожну операцію з пенсійними накопиченнями контролюють щонайменше два суб’єкти, а частіше – три, та несуть за це відповідальність. Тому тут ризики шахрайства значно нижчі, ніж в установах, де немає такої системи взаємоконтролю. На думку Голови Ради Української асоціації адміністраторів пенсійних фондів Олени Сотскової, для захисту пенсійних накопичень потрібно чітко розділити функції з адміністрування та управління активами у межах однієї компанії. Джерело за посиланням
5. Християнські принципи діяльності ВІДКРИТИЙ НЕДЕРЖАВНИЙ ПЕНСІЙНИЙ ФОНД «ПОКРОВА» - фонд з унікальною історією створення, який сьогодні динамічно розивається та входить в ТОП-25 недержавних пенсійних фондів України. Створений одноосібним засновником – Керівним центром «Патріаршої курії» УГКЦ під натхнення св. п. Блаженнішого Любомира Гузара. «Ми покликали до життя наш пенсійний фонд «Покрова», дбаючи виключно про соціальний захист наших вірних», - сказав Блаженніший Любомир Гузар у жовтні 2007 року під час зустрічі представників УГКЦ та провідних діячів українського суспільства. У цей час увесь світ лихоманило від світової економічної кризи, яка збільшила кількість осіб за межею бідності. Особливо це стосувалося старших членів суспільства, які були залишені самі на себе. Реагуючи на таку несправедливість, Українська Греко-Католицька Церква пропонує адекватний спосіб піклування про себе та своїх ближніх. |