Перш за все, пані Марина підкреслила той факт, що наша держава однією з останніх запроваджувала пенсійні накопичення. За її словами, це дало можливість врахувати у національному законодавстві напрацьований іншими країнами досвід. У чинному законодавстві про накопичувальне пенсійне забезпечення більше 40 механізмів, які забезпечують захист пенсійних накопичень людей, зокрема: · накопичувальні пенсійні фонди щоденно звітують регулятору та щоденно оприлюднюють показники своєї діяльності; · людина може щоденно контролювати зміну своїх накопичень і у будь-який момент змінити фонд без штрафів; · фонди звітують за міжнародними стандартами фінансової звітності та обов’язково проходять щорічний аудит лише з тими аудиторами, які мають дозвіл проводити аудит фінансових установ, результати аудиту оприлюднюються; · накопичувальний пенсійний фонд не може бути ліквідований за законодавством про банкрутство. У разі, якщо засновники мають бажання припинити діяльність фонду, то вони за півроку до цього затверджують у державного регулятора план ліквідації фонду, яким передбачається переведення всіх накопичень людей до інших накопичувальних фондів за вибором людини. В Україні протягом 16 років без втрати жодної копійки пенсійних накопичень громадян таким чином ліквідувались близько 50 фондів; · накопичувальний пенсійний фонд – це фактично не одна установа, а чотири: сам фонд, адміністратор, компанія з управління активами та банк-зберігач. Вони зобов’язані законодавством контролювати один одного в процесі роботи з пенсійними накопиченнями в щоденному режимі – куди направляються кошти, як оцінюється вартість активів тощо. Кожну операцію з пенсійними накопиченнями контролюють щонайменше два суб’єкти, а частіше три та несуть за це відповідальність. Тому тут ризики шахрайства значно нижчі, ніж в установах, де немає такої системи взаємоконтролю; · напрямки, куди саме можна вкладати кошти, на яких майданчиках можна такі активи купувати, а на яких - не можна, вимоги щодо оцінки таких інструментів визначені законом. Також закон встановлює вимоги щодо диверсифікації активів: не більше 5% активів в зобов’язання одного підприємства, не більше 10% у нерухомість, тощо. Тому фонди не можуть вкладати пенсійні накопичення людей в абищо, а також не можуть всі накопичення вкласти в один банк або в одне підприємство і втратити, якщо воно збанкрутує; · законом обмежений граничний рівень витрат, які покриваються за рахунок пенсійних активів, щоб пенсійні накопичення не "проїдались" через витрати. Відкритий недержавний пенсійний фонд «Покрова» від моменту свого відкриття у 2008 році активно впроваджує усі запропоновані законодавством України умови для захисту Ваших накопичень. Саме завдяки цьому фонд «Покрова» продемонстрував свою стійкість та ефективність впродовж трьох криз: фінансова криза 2008 року, гуманітарна криза, спричинена початком війни на Сході України у 2014 році та теперішня триваюча криза у зв’язку із пандемією Covid-19. Водночас це стає гарантією ефективної співпраці для Вас у майбутньому. |