У цьому матеріалі ми детально розповімо вам про те, як швидко та правильно оформити пенсійне забезпечення. Після 24 лютого 2022 року Україну покинуло велике число громадян. Рятуючись від воєнних небезпек, багато наших співвітчизників вже перебувають за кордоном упродовж тривалого часу. Частина із них вже там досягла пенсійного віку. Але й про них продовжує піклуватися Українська держава, тож вони мають нагоду, навіть перебуваючи за кордоном, оформити пенсію. Водночас ця інформація буде корисною і для тих, хто залишився в Україні. Адже й вони можуть стикнутися із викликом далекого розташування Пенсійного фонду, що може створювати незручності для оформлення ними державного пенсійного забезпечення. Хто може оформлювати пенсію? Розпочнемо із того, хто ж може вже вдаватися до оформлення пенсії. Для цього вам повинно бути 60 років. Водночас ви повинні володіти достатнім стажем роботи для виходу на пенсію. Якщо все у порядку, ви маєте нагоду подати документи на оформлення пенсії онлайн. Важливе уточнення: Заяву на отримання пенсійного забезпечення варто подавати упродовж трьох місяців після досягнення 60 років. Адже тільки у такому випадку пенсія нараховуватиметься з наступного дня після дня народження. Якщо ж подати Заяву пізніше, то нарахування відбуватиметься з дати звернення. А це значить, що ви втрачаєте пенсійні виплати від дня виповнення 60 років і до дня звернення. Початкові уточнення щодо самого оформлення Оформлювати пенсію потрібно на офіційному сайті Пенсійного фонду України. На це варто звернути увагу, адже сьогодні вистачає аферистів, які прагнуть нажитися вашим коштом, чи радше, з причини вашої неуважності. При оформленні пенсії онлайн зручніше це буде зробити на персональному комп’ютері або ж ноутбуці. Але ви маєте можливість зробити це й через телефон. Перед початком оформлення вам потрібно приготуватися, а саме зробити електронний підпис та відсканувати необхідні документи. А як щодо електронного підпису? Мабуть, у вас відразу виникає запитання: а яким чином створити кваліфікований електронний підпис (КЕП)? Якщо ви досі його не використовували, вам потрібно зайти на офіційний сайт «Приват24», у лівому бокову меню обрати рубрику «Бізнес», а відтак – «Електронний Цифровий підпис для фіз. особи». Після заповнення особистих даних ви отримаєте окремий файл. Якщо вам не вдалося оформити електронний підпис дистанційно, ви можете звернутися у будь-яке відділення українського банку і зробити це. З недавнього часу кваліфікований електронний підпис також можна замінити Дія.підписом. Для цього потрібно зайти у застосунок «Дія», у «Меню» натиснути на «Дія.підпис» та «Активувати». Далі вас покроково поведе проста інструкція. Перейдемо до сканів документів Перш за все, скани документів повинні бути присутні на пристрої – чи то комп’ютері, а чи телефоні, - через який ви прагнете оформити пенсію. Якщо ви претендуєте на пенсію за віком, то вам потрібні скани таких документів:
Якщо ж ви претендуєте на інший вид пенсії, то готуйте скани документів відповідно до списку необхідних. Підготувавши усі ці документи, ми можемо розпочинати оформлення пенсії. Хід оформлення пенсії онлайн Крок 1: Вводимо у пошукову строку: «Портал електронних послуг ПФУ» та заходимо на офіційний портал Пенсійного фонду України. Крок 2: На порталі обираємо розділ «Заява на призначення пенсії», ознайомлюємося з інформацією та натискаємо кнопку «Вхід». Для входу потрібен електронний підпис або Дія.Підпис. Якщо ви використовуєте електронний підпис, то у стрічці «Бажаєте увійти як» обираєте «Фізична особа». Далі зазначаєте місце, де отримали електронний підпис. Завантажуєте файл із підписом та вводите пароль від ключа, який створювали, коли робили цифровий підпис. Далі натискаємо «Увійти». Якщо ж ви використовуєте Дія.Підпис, то обираєте розділ, який так і називається. Аналогічно обираєте вхід як фізична особа і натискаєте кнопку «Отримати код для входу». Відтак заходимо у Дію і в правому верхньому куті натискаємо на кнопку і скануємо qr-код. Далі слідуємо інструкції у застосунку. Крок 3: Після того, як ви зайшли у власний кабінет ПФУ, натискаєте у лівому боковому меню «Заява на призначення пенсії» та обираємо вид пенсії – пенсія за віком, за вислугою років, по інвалідності, пенсія у разі втрати годувальника. Обираємо, до прикладу, пенсія за віком. Загальні дані підтягуються автоматично. Можемо їх ще раз перевірити, даємо згоду на передачу даних і натискаємо «Продовжити». Крок 4: Заповнюємо дані про місце фактичного проживання та місце реєстрації. Якщо ви зараз перебуваєте за кордоном, то у строці фактичного місця проживання, можете вказати місце реєстрації. Крок 5: Заповнюємо дані документу, що посвідчує особу. Це може бути паспорт громадянина України або посвідка на проживання. Також додаємо відомості про інвалідність, якщо вона є. Крок 6: Додаємо свій номер телефону та адресу електронної пошти для надходження повідомлення. Крок 7: Обираємо спосіб, яким хочете отримувати пенсію. Отримати можна через пошту або банк. Якщо ви обираєте банк, то потрібно вписати номер рахунку, IBAN та відділення банку. Крок 8: Вам потрібно заповнити анкету. У залежності від відповідей, з’являється інформація про те, скан яких документів потрібен. Крок 9: Додайте усі необхідні скани документів, слідкуючи за тим, щоби розмір документів не перевищував 1 мб. Тиснемо «Сформувати заяву» і відправляємо. Стан розгляду можна перевіряти в особистому кабінеті у розділі «Мої звернення». Крок 10: Далі залишається чекати лише результатів обробки та нарахування пенсії. Зазвичай, Пенсійний фонд України дає свою відповідь протягом 10 днів. НПФ «Покрова»
31 жовтня 2024 року |