Просто про складне


Недержавне пенсійне забезпечення – це вигідний та надійний спосіб накопичення.


Гарантії:

      •    Всі кошти – приватна власність учасника, які обліковуються на його індивідуальному пенсійному рахунку.
      •    Виплачуються всі накопичені кошти, тобто внески плюс інвестиційний дохід.
      •    Невиплачені недержавні пенсії – успадковуються.
      •    Право дострокової виплати внесків у зв’язку із станом здоров’я, інвалідністю, виїздом за кордон.
      •    Право перевести накопичені кошти у інший пенсійний фонд.
      •    Право самостійно визначити вік, з якого учасник планує отримувати пенсію (але не раніше 10 років до офіційної пенсії).
      •    Право визначити строк та періодичність виплат (не менше 10 років).
       •    Право на отримання одноразової виплати у випадку накопичень до 102 720,00 грн.
       •    Право на пільгове оподаткування.

Внески та виплати:

      •    Розмір та періодичність (щомісячно, щоденно, одноразово) внесків ви визначаєте самостійно.
      •    Немає обмежень щодо мінімальної суми внеску. Ви можете внести навіть 1 гривню.
      •    Спосіб сплати внесків ви обираєте зручний для себе (безготівково у відділенні банку, онлайн платежем за реквізитами).
      •    У нашому фонді немає штрафних санкцій за несвоєчасну або неповну сплату внесків. Якщо ви вирішили, що будете, наприклад, сплачувати 100 грн щомісяця, а потім якогось місяця не сплатили, то жодних штрафних санкцій не буде.
      •    Строк та періодичність виплат ви визначаєте самостійно. У період виплат на залишок на вашому рахунку продовжує щомісяця нараховуватися інвестиційний прибуток.
      •    У недержавному пенсійному забезпеченні немає обмежень максимального розміру пенсії.
      •    Пенсійні накопичення можна передавати у спадок.

Сервіс для учасників:

      •    Обслуговування учасників у будь-якому куточку України та світу
      •    Щоденний розподіл результату діяльності
      •    Збереження та захист інформації



Інвестиційний дохід:

      •    Щоденно на всі накопичені на індивідуальному пенсійному рахунку кошти нараховується інвестиційний дохід, тобто, не лише на внески, а й на інвестиційний дохід, нарахований у минулих періодах.
      •    Недержавні пенсійні фонди відповідно до Закону України «Про недержавне пенсійне забезпечення» не мають на меті одержання прибутку на користь одноосібного засновника або для його подальшого розподілу між засновниками.
      •    НПФ – це неприбуткове підприємство, тому весь отриманий дохід він розподіляє між майбутніми пенсіонерами. Дохід у кожному періоді може бути різним.

Надійність та контроль:

      •    Пенсійний фонд «Покрова» – неприбуткова організація та не може бути визнана банкрутом
      •    Статут та діяльність пенсійного фонду містить заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) серед засновників, працівників, членів органів управління тощо.
      •    У разі припинення діяльності передбачена законодавча вимога щодо передачі активів іншим юридичним особам, що здійснюють недержавне пенсійне забезпечення.
      •    Пенсійний фонд «Покрова» дотримується консервативної інвестиційної стратегії для захисту пенсійних активів від інфляції.
      •    Частина активів розміщується у валютні інструменти для захисту від інфляції.
      •    Гарантії надійності забезпечуються розподілом функцій управління, зберігання та обліку пенсійних активів що розподілені між незалежними структурами згідно із законом.
      •    Впроваджено взаємний контроль обслуговуючих компаній та майнова відповідальність за порушення закону.
      •    Закон встановлює обов'язкові вимоги щодо диверсифікації активів фонду та надійності фінансових інструментів.




Надійність, відкритість, контроль








Укладення пенсійного контракту

БАЖАЄТЕ ОТРИМУВАТИ ДРУГУ ПЕНСІЮ?

Разом із Пенсійним Фондом «Покрова» ви можете зробити довгострокові накопичення, щоб після виходу на пенсію забезпечити собі належний рівень життя.
Для цього потрібно завчасно укласти пенсійний контракт і розпочати накопичення своїх активів вже сьогодні, використовуючи можливості та переваги нашого фонду!

Стати учасником фонду «Покрова» просто:


1.        ЗАПОВНІТЬ ОНЛАЙН ЗАЯВКУ НА САЙТІ (або дізнайтеся про інші можливості укладення пенсійного договору за тел: 0-800-501-925 )

Відповідно до вимог закону Адміністратор НПФ «Покрова» - ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ АДМІНІСТРАТОР ПЕНСІЙНИХ ФОНДІВ, має зобов’язання укладати пенсійні контракти від імені НПФ «Покрова» та вести персоніфікований облік учасників НПФ.

Адміністратор НПФ «Покрова» також має обов’язок зберігати конфіденційність ваших персональних даних. З цією метою, онлайн анкета для укладення пенсійного контракту проводиться безпосередньо на сайті
адміністратора за наступним посиланням




Для заповнення анкети потрібно підготувати таку інформацію:
      •    впродовж якого періоду я буду робити внески (наприклад, з жовтня 2020 по грудень 2040);
      •    коли я планую розпочати сплачувати внески (наприклад, жовтень 2020);
      •    як часто я планую сплачувати внески (наприклад, щомісячно, щоквартально, щорічно);
      •    яку мінімальну суму я планую вносити (наприклад, 100 грн. щомісячно).

Для заповнення пенсійного контракту нам необхідні такі ваші дані:

•    Прізвище Ім’я та По-батькові;
•    дата і місце народження;
•    паспорт серії, №, ким виданий, дата видачі;
•    ідентифікаційний номер;
•    адреса місця реєстрації згідно із паспортом: місто, вулиця, номер будинку, квартири;
•    поштова адреса фактичного місця проживання;
•    громадянство;
•    телефон, адреса електронної пошти;
•    якщо є банківські реквізити.

2.        ОТРИМАЙТЕ ПАКЕТ ДОКУМЕНТІВ ТА БЕЗКОШТОВНУ КОНСУЛЬТАЦІЮ ЗА ТЕЛ: 0-800-501-925

На основі даних, які ви вкажете в онлайн анкеті, буде сформовано ваш пенсійний контракт і відповідальних працівник надішле вам інформацію на електронну адресу із подальшими інструкціями.

3.        НАДІШЛІТЬ ПІДПИСАНИЙ ПЕНСІЙНИЙ ДОГОВІР ТА ПАКЕТ ДОКУМЕНТІВ

Вам потрібно підписати примірник пенсійного контракту і надіслати на поштову адресу Адміністратора НПФ «Покрова» разом із такими документами*:
      •    копія паспорта (перша, друга, сторінки і сторінки з пропискою, сторінка з фото у 25 або 45 років, сторінка з датою вклейки фото у 25 або 45 років),
      •    або копія ID паспорта (із двох сторін) та витягу з Державною демографічного реєстру із адресою реєстрації,
      •    копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру.


*Документи потрібно завірити вашим особистим підписом під кожним зображенням.

***
Переведення коштів з інших пенсійних фондів

Для того, щоб перевести ваші пенсійні заощадження із іншого пенсійного фонду до НПФ «Покрова» необхідно:

      •    Укласти пенсійний контракт із НПФ «Покрова».
      •    Подати заяву разом із необхідними документами до адміністратора попереднього пенсійного фонду про переведення коштів.
      •    Зачекати 5 робочих днів для перерахування коштів на ваш рахунок у ПФ «Покрова».


Для отримання детальної інформації щодо оформлення заяви на переведення та консультацію стосовно документів, які необхідні для здійснення переведення ваших коштів до НПФ «Покрова», звертайтесь за телефоном інформаційної лінії: 0-800-501-925.



Пільги і податки




Рекомендуємо протягом усього періоду сплати пенсійних внесків до НПФ «Покрова» використовувати своє право на отримання податкової знижки!

За результатами кожного податкового року сума вашого оподатковуваного доходу може бути зменшена на суму податкової знижки, а це відповідно призведе до зниження суми вашого податку на доходи фізичних осіб.

Скористайтеся своїм право повернути сплачений податок сьогодні, адже  пенсійні виплати підлягають оподаткуванню у майбутньому.

Підстави

      •    Відповідно до п. 166.3.5. Податкового кодексу України, фізична особа – платник податку з доходів фізичних осіб має право повернути сплачений ПДФО (18%) від сум пенсійних внесків у вигляді податкової знижки.
      •    Якщо вкладник сплачує пенсійні внески на свою користь, він має право на податкову знижку, наприклад, у 2020 на суму витрат на сплату пенсійних внесків до недержавного пенсійного фонду на свою користь, але не більше, ніж 2940,00 гривень на місяць, відповідно до п. 169.4.1. Податкового кодексу.
      •    Якщо вкладник сплачує пенсійні внески на користь своїх найближчих родичів, він має право на податкову знижку, наприклад, у 2020 на суму витрат на сплату пенсійних внесків до недержавного пенсійного фонду на користь членів сім'ї першого ступеня споріднення (дітей, батьків, чоловіка, дружини), але не більше, ніж 50% від 2940,00 гривень на місяць, а саме не більше, ніж 1470,00 гривень на місяць, відповідно до п. 166.3.5 Податкового кодексу.
      •    Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається до кінця року, наступного за звітним.
      •    Витрати, понесені фізичною особою-платником податку, які він може включити до складу податкової знижки, повинні бути підтверджені документально. Таким документальним підтвердженням щодо сплачених внесків до недержавного пенсійного фонду є пенсійний контракт, платіжні документи про сплату внесків. Ці документи не надаються податковому органу, але підлягати зберіганню фізичною особою-платником податку протягом строку, необхідного для перевірки податковими органами правильності нарахування податкової знижки. 

Для отримання податкової знижки необхідно

1.    Заповнити податкову декларацію

   •    Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається до кінця року (до 31 грудня), наступного за звітним.
   •    За посиланням Ви можете скачати бланк декларації в електронному вигляді https://cabinet.tax.gov.ua/form/view/F0100211
   •    В декларації необхідно вказати:
       - суму отриманого за рік доходу у вигляді заробітної плати;
       - вид понесених витрат і їх розмір;
       - розрахувати суму податку на доходи фізичних осіб до повернення.

2.    Зібрати документи, які підтверджують сплату пенсійних внесків (пенсійний контракт, платіжні квитанції про сплату внесків), зробити копії з цих документів.

3.    Взяти за місцем роботи (основної та додаткової, якщо є) довідку про нараховані доходи за звітний період, де буде вказана сума нарахованої заробітної плати, сума соціального внеску та сума ПДФО щомісяця і загальною сумою за рік (за формою №3).

4.    Подати до податкової інспекції за місцем реєстрації вкладника податкову декларацію.  Декларація подається до контролюючого органу такими способами:

     •    особисто платником податку або уповноваженою на це особою (в цьому випадку вимагайте, щоб на другому екземплярі декларації поставили дату і штамп);
     •    надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
     •    засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.
     •    через електронний кабінет ДФС із застосуванням електронного підпису.

5.    Контролюючий орган повинен протягом 2-х місяців із дати отримання документів розглянути декларацію та пакет документів та прийняти обґрунтоване рішення. Податкова знижка виплачується на рахунок, який  ви вказали у своїй декларації.

6.    Якщо ДФС відмовила у наданні податкової знижки за об’єктивними причинами (не всі документи, які підтверджують право на податкову  знижку подані, декларація заповнена із помилками, дані  у декларації та у документах не відповідають, тощо), платник податків має право самостійно виправити помилки, та подати документи ще раз, у термін не пізніше 31 грудня поточного року.


***

Якщо вкладник не подав декларацію та не звернувся до податкових органів щодо повернення податкової знижки до кінця поточного року, він втрачає право на отримання такої податкової знижки за попередній рік.

Усі питання щодо подання податкової декларації, відображення пенсійних внесків у податковій декларації та розрахунку сум податкової знижки ви можете поставити по телефону нашої інформаційної лінії
0-800-501-925
(безкоштовно зі стаціонарних телефонів в Україні, з мобільного телефону – за тарифами вашого оператора).


Як розрахувати податкову знижку

     •    Податкова знижка застосовується за умови, що сума щомісячних внесків не перевищує 2 940 грн. в місяць (розраховується як розмір щомісячного прожиткового мінімуму помножений на коефіцієнт 1,4).
     •    Для визначення річної суми даний показник перемножується на 12. Тобто, максимальний розмір внесків, з яких можна отримати податкову знижку у 2020 році, складає 35 280 грн. У 2019 ця сума складала – 32 280 грн.
     •    Визначається база оподаткування шляхом зменшення річної суми нарахованої заробітної плати на суму страхових внесків до пенсійного фонду, а також на суму податкової соціальної пільги (далі ПСП) – при її наявності.
     •    Інформацію про суми нарахованого загального річного оподатковуваного прибутку, застосованих ПСП, утриманого податку на доходи фізичних осіб (далі – ПДФО) фізичні особи отримують у вигляді довідки про доходи від свого роботодавця.
     •    На підставі підтвердних документів визначається сума витрат платника податку – резидента, дозволених до включення до податкової знижки.
     •    Розраховується сума ПДФО, на яку зменшуються податкові зобов’язання у зв’язку з використанням права на податкову знижку.
     •   З суми ПДФО, утриманого (сплаченого) з заробітної плати за рік, віднімаємо суму ПДФО, визначену як добуток бази, зменшеної на суму понесених платником податку витрат на оплату внесків за пенсійними контрактами, і ставки податку.



ОПОДАТКУВАННЯ

На момент виплати пенсій або інших платежів із недержавного пенсійного фонду, вступають в силу норми Податкового кодексу України, які регулюють правила оподаткування:

1.    Податковим агентом платника податку на прибуток-учасника недержавного пенсійного фонду є адміністратор недержавного пенсійного фонду, який здійснює нарахування виплат.

2.    Адміністратор утримує і сплачує до бюджету військовий збір (ВЗ) у розмірі 1,5% та податок з доходів фізичних осіб (ПДФО) за ставкою 18 % від:
      •    60% суми виплати пенсії на визначений строк в день здійснення такої виплати;
      •    повної суми одноразової пенсійної виплати в день здійснення такої виплати.

3.    Не оподатковуються:
    
     •    суми виплат учаснику, якщо він отримав інвалідність 1 групи;
     •    суми виплати учаснику , якщо вік учасника більше 70 років;
     •    суми виплати спадкоємцям І ступеня споріднення;
     •    суми виплат учаснику, або його спадкоємцю, якщо він не  досяг 18 років.

4.    Виплати спадкоємцям:

     •    при виплатах спадкоємцям, які вважаються членами першого ступеня споріднення, ПДФО та ВЗ стягується за нульовою ставкою.
     •    при виплатах спадкоємцям, які не вважаються членами першого ступеня споріднення, податок стягується за ставкою 5% + 1,5 % ВЗ від суми виплати у день здійснення такої виплати.
     •    при виплатах таким спадкоємцям, які є інвалідами, дітьми-сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування, застосовується нульова ставка оподаткування.
     •    особами, відповідальними за сплату прибуткового податку, є спадкоємці учасника.

Пенсійні виплати та спадкування

При досягненні пенсійного віку (або за 10-ть років до) ви маєте право встановити для себе пенсійний вік та розпочати отримувати ваші пенсійні виплати на визначений строк.

Особливості виплати пенсії на визначений строк:

     •    Ваша додаткова пенсія виплачується із вибраною вами періодичністю: щомісячно, щоквартально, раз на півроку або раз на рік.
     •    Ви самостійно обираєте протягом якого строку проводити виплату, але не менше 10-ти років.
     •    Виплати проводяться у строки погоджені із Адміністратором ПФ «Покрова» після опрацювання відповідної заяви від учасника.
     •    Умови та порядок проведення виплат буде узгоджено з вами у договорі про виплату пенсії на визначений строк.

***

Кожен учасник незалежно від періоду та суми накопичень має право на одноразову виплату своїх пенсійних внесків.

Особливості проведення одноразової виплати:

Одноразова виплата проводиться на вимогу учасника фонду у випадку:

     •    наявності або настання інвалідності учасника фонду, яка підтверджується довідкою медико-соціальної експертної комісії;
     •    критичного стану здоров’я (онкозахворювання, інсульт тощо) учасника фонду, який підтверджується одним із таких документів:
        - формою первинної облікової документації № 027/о "Виписка із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого", затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 14 лютого 2012 року № 110, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28 квітня 2012 року за № 661/20974, у випадку наявності в учасника онкозахворювання або інсульту;
         - висновком (рішенням) лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я, засвідченим відповідними підписами та печаткою закладу охорони здоров’я, у якому зазначено, що стан здоров’я учасника на дату видачі довідки є критичним (для всіх видів захворювання, щодо яких лікарсько-консультативна комісія дійшла висновку, що такий стан здоров’я учасника є критичним);
     •    якщо сума належних учаснику фонду пенсійних коштів на дату настання пенсійного віку учасника не досягає суми, достатньої для забезпечення протягом 10 років щомісячної виплати в розмірі 50 відсотків офіційно затвердженого прожиткового мінімуму, законодавчо визначеного для непрацездатних громадян;
     •    виїзду учасника фонду на постійне проживання за межі України, підтвердженого документом відповідно до чинного законодавства.

Пенсійна виплата незалежно від суми облікованих на пенсійному рахунку учасника коштів здійснюється одноразово кожному зі спадкоємців учасника фонду адміністратором у розмірі та випадках, передбачених законодавством.

Отримання виплати

Для отримання виплати учасник надає такі документи*:

     •    копія паспорта (перша, друга, сторінки і сторінки з пропискою, сторінка з фото у 25 або 45 років, сторінка з датою вклейки фото у 25 або 45 років),
     •    копію ID паспорта (при наявності) та витягу з Державною демографічного реєстру із адресою реєстрації,
     •    копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру,
     •    заява про встановлення пенсійного віку;
     •    заяву для здійснення одноразової виплати або договір про виплати на визначений строк. Оформити заяви ви можете у своєму особистому кабінеті.


*Документи потрібно завірити вашим особистим підписом під кожним зображенням.


Залишилися питання? Наші консультанти завжди раді розповісти вам про переваги пенсійної програми ПФ "Покрова"!
Телефонуйте нам за телефоном інформаційної лінії
0-800-501-925
(безкоштовно зі стаціонарних телефонів в Україні, з мобільного телефону – за тарифами вашого оператора).

04119, Україна, м. Київ,
вул. Білоруська, буд. 23,
літера "А"
Зателефонуйте нам:
0-800-501-925